This Life is a Beautiful Thing

onsdag, maj 31, 2006

Så sitter man här igen, lyssnandes till bra musik (Cousin Leonard). Finns mycket man kan ta itu med om man har ork, men där lusten tar slut tar latheten vid. Har idag suttit och pratat svenska i ett par timmar i utbyte mot ett par sedlar man använder som valuta i det här landet. Hade jag fått som jag velat hade jag diskuterat Stockholm, pepparkakor och schhhhnaps på heltid. Men lyckligtvis har jag inte mycket att säga till om när det gäller att fylla mitt liv med saker att göra, saker bara tycks hända.

När jag inte filosoferar, glorifierar eller spottar på svenskar gör jag som de ofta filosoferande, glorierade och spottade på invandrare i diverse länder ... jag bakar pizza. (Lång och komplicerad mening det där men förstår du den inte så är det dig det är fel på) Jag har, som så många andra före mig, tagit den långa vägen och förädlat yrket från grunden, och för det är pizzabagare runt kring mig evigt tacksamma för.

Needless to säga så har man ju frossat i pizza den senaste tiden. Blir ju lätt minst en pizza om dagen. Men hey, det är ju gratis mat, har vettigare saker att lägga pengar på än näringsrik mat.

Förövrigt ligger jag på god fot med livet, gudarna och alla deras änglar. Och de verkar ju inte precis hysa några agg mot mig heller, för saker och ting verkar ju faktiskt gå min väg för tillfället. Vet inte riktigt vem man bör tacka, (vet du så skicka mig en address så skickar jag ett tack-kort)

Love this life

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

tacka dig själv johan, för det finns ingen annan än du som är värd nått sånt. och orkar du inte skicka ett tack-kort till dig själv kan du alltid skicka det till mig.

03:45  

Skicka en kommentar

<< Home